PS! Trykk p� bildene for store bilder.

Full skjerm, trykk tasten F11 f�r og etter bildene.

Medlemsm�te nr. 43
onsdag 25. april 2012
kl. 19:00 p� Tasta Skole.

88 personer hadde m�tt frem da JKT �nsket velkommen.   Spesielt �nsket han kveldens hovedakt�rer: Signe Ivarson  (Jacobsen), Jorun Fykse  (Otterbeck), Marit Pedersen  (�ritsland) og �se Rolandsen  (Tollefsen) velkommen. Marit hadde til og med tatt turen fra Bergen for � delta.

Kveldens program og orientering om vandringen den 23.mai ble presentert.

En glipp fra JKT vedr�rende blomster til v�r revisor Jakob Hodnefjeld ble �rettet� opp, noe forsinket. Han ble overrakt blomster som p�skj�nnelse for innsats for Laget.

Tasta skolekorps hadde i sin tid en m�dreklubb kalt �Tuttene�. Disse sto i bresjen for innsamling til korpset. Blant annet fra en av revyene fremf�rte Else Johnsen (Skogst�) med Per Jacobsen som akkompagnat�r en vise: �Hvor har det blitt av gamle Tasta� Denne ble ogs�  fremf�rt p� m�tet, til stor begeistring for forsamlingen.

Kveldens h�ydepunkt s�rget de fire jentene for  Med gl�d og ekte fortellerglede tok de oss med inn i barndommens rike p� Tasta i 1940 �rene. Det hele krydret med bilder, b�ker og leker. Forsamlingen hygget seg og takket med stor applaus. De ble overrakt hver sin blomsterbukett.

V�r alles Eli Hovda var til stede p� m�tet. Hun fyller 99 �r den 5.mai,
og ble i den anledning gratulert med blomster
fra Tasta Historielag.

S� var det kaffe og kringle, samt salg av �rer.

Bj�rg informerte om bussturen til Lysebotten den 16. juni.

Etter kaffen holt JKT et k�seri om Ole Martin W�lstad (Gullmaen), hans eventyrlige liv som gullgraver, forretningsmann, grȕnder og hans samfunn engasjement.

Enok sto for trekning av gevinster, alle 5000 nummer ble solgt, og dermed fikk vi inn kr. 5000.-

JKT takket for fremm�tet, �nsket alle en god v�r og sommer og p� gjensyn til vandringen.

Den 23. mai kl. 18:00 blir det vandring i Misjonsbyen ledet av Gunnar Skadberg. Det koster kr. 30.- per pers.  En m�ter i nordre enden av �vre Strandgate v/Villa Blidensol

En kan parkere utenfor Bjergstedparken.

JKT

Referent.

Foto Lars Ikdal - Ole Fredrik V�lstad    Lay-out :  Lars Ikdal.

Medlemsm�te    22.februar  2012