PS! Trykk p� bildene for store bilder.

Full skjerm, trykk tasten F11 f�r og etter bildene.

�rsm�te nr.11 onsdag   22. februar 2012 kl. 19:00 p� Tasta Skole.

50 personer var m�tt frem da JKT �nsket alle hjertelig velkommen til �rsm�tet. Spesielt �nsket han kveldens foredragsholder; v�r egen Sigmund Harbo velkommen. JKT presenterte kveldens program. Videre opplyste han om vandringer og turer. At neste medlemsm�te blir 25. april som blir fortellerkveld. Signe Ivarson (Jacobsen), �se Rolandsen (Tollefsen). Jorund Fykse (Otterbeck) og Marit �ritsland vil fortelle om sin barndom og oppvekst p� Tasta.

Sigmund Harbo holdt et eminent k�seri om; �Nordlendingen og Salmedikteren Elias Blix�

Sigmund ble takket med blomster og bokgave til stor applaus. Vi sang; �� Eg Veit med ET Land�

Kjell Bols informerte om arbeidet med g�rdene p� GRD. NR.29 og etterlyste om det var noen som satt inne med opplysninger som kunne nyttes.

S� ble det servert deilig Randabergkringle med kaffe og salg av �rer.

Deretter ble det avholdt valg. (se vedlagte protokoll)

Etter valget fikk valgkommiten og v�r dyktige pianist Olava Andresen overrakt blomster.

Deretter fortalte Kjell Bols om sitt arbeide med � kartlegge de forskjellige lag og foreninger som

Har eksistert p� Tasta. Spesielt var han intressert i opplysninger om idrettslagene Noe JKT skal skrive om. Videre om prosjektet �Gard og �tt�, bok om gamle Hetland kommune som Tasta Historielag har tatt initiativet til. Forel�pig virker det som Stavanger kommune er positiv. Han etterlyste bilder som kunne benyttes.

S� var det trekning av gevinster.

JKT opplyste at Tasta Historielag hadde s�kt bydelsutvalget om st�tte til restaurering av Asbj�rn Gr�dems Vaskehus. (bilde p� forsiden av �rsmeldingen). Videre at etter sterkt press fra styret om gatenavn p� Rust� var en gate d�pt etter kvekerh�vdingen p� Tasta som er f�dt i det n�rliggende omr�det. ELIAS TASTADS GATE. Som bonus er paralell gaten d�pt LARS GJEILANDES GATE. Han var leder for emigrantferden med �Resturation�. Det skal nevnes at vi har f�tt godt hjelp av Guri Tysse i bydelsutvalget.

Til slutt takket JKT for laget og �nsket alle vel hjem- Han minnet om at neste m�te blir: 25.april kl.19:00 p� Tasta skole. Fortellerkveld!

Referent  Jan K. Torgersen

Foto:  Ole Fredrik V�lstad          Lay-out :  Lars Ikdal