PS! Trykk p� bildene for store bilder.
Full skjerm, trykk tasten F11 f�r og etter bildene.

Medlemsm�te nr. 41 onsdag 14. desember 2011
                            kl. 19:00 p� Tasta skole. (Julem�te nr. 11 ).

JKT �nsket hjertelig velkommen, spesielt �nsket han kveldens k�s�r konservator M�lfrid Grimstvedt og Stavanger S�emansforenings Shantykor velkommen. De var her for 10 gang. Kveldens program ble presentert.

Sammen med shantykoret sang vi JULEKVELDSVISA, deretter sang koret tre shantier, til stor applaus!

M�lfrid Grimstvedt holdt et interessant k�seri om �Bunader og Bunadtradisjoner�

Etter k�seriet ble M�lfrid takket med blomster og en bokgave.

Det ble servert risengr�t, julebr�d og kaffe.

Wigestrands forlag hadde for 10 �r p� rad sponset oss med flotte gaver best�ende av �rets b�ker. Takk skal du ha �yvind!

Alle �rene ble solgt, og det var flere som ikke fikk kj�pt �rer. Vi m� derfor vurdere � ta kr. 20,- pr. �re p� julem�tene i fremtiden.

Kjell Bols informerte om b�kene som var til salgs, �POSTEN p� TASTA� var trykket opp i nytt opplag. Carsten Amundsen, informerte om den nye postboka:

�FRA BUDSTIKKE TIL DATA�, som han og Gunleiv Eriksen er medforfattere av. Det er ogs� disse to sammen med Bodil Hagum som har skrevet �POSTEN p� Tasta�.

Shantykoret, tradisjonen tro - gledet oss med tre shantier, og avsluttet med �Det lyser i stille grender� som ble sunget sammen med forsamlingen.

Alf Ingebrethsen fra S�emandsforeningen fortalte muntre historier til stor jubel.

RH� blir 100 �r i 2012, (Samuel Ledaal som hadde g�rd bak Shellstasjonen var blant stifterne) Det er bestemt at hvert lag i Rogaland, tilsluttet RH� skal skrive hver sin artikkel i �rboka for 2012. Styret i Tasta har bestemt � skrive om

�Torvmyrene p� Tasta� Vi vet om f�lgende myrer: den som l� noe vest av squash hallen, Aspelundsmyr� (Kvitemyr), Emanuel Kommedals myra, Myr� som l� i bunn av Eskelandsveien der den gamle bossplassen var. Lyemyr� som l� p� Dagfinn Lyes g�rd.

Myrene var som regel delt i teiger p� for. eks tre m�l der hver g�rd i n�rheten hadde rettigheter til � ta ut torv.

Lars viste bilder fra de forskjellige myrene, torvmaskiner og folk og hester, maskiner og redskaper. Han ble overrakt en blomsteroppsats som takk for sitt verdifulle arbeid som webmaster.

Dersom det er noen som vet om andre torvmyrer enn de som er nevnt, eller som har fotografier tilknyttet torvmyrene ville vi satt stor pris p� om dere tok kontakt med Lars Ikdal; 51566855, e-post: [email protected]

Kveldens dyktige pianist; Olava Andreassen fikk blomster som takk for vakker musikk.

JKT takket for samv�ret og �nsket p� vegne av styret alle en god og velsignet jul og et godt nytt�r.

Til slutt sang vi Deilig er Jorden.

Det var 91 personer tilstede, n�yaktig det samme som 2007 og 2008.

Neste m�te, som er �rsm�te med valg, avholdes onsdag 22. februar 2012.

De som har saker de vil legge frem p� �rsm�te m� meddele dette senest til styret innen 8. februar

Kveldens k�s�r blir Sigmund Harbo som k�serer  om: �Nordlendingen og salmedikteren Elias Blix�

JKT referent

Foto - Lay-out :  Lars Ikdal