Neste: Trykk på bildet Neste: Trykk på bildet

PS! Trykk p� bildene for store bilder.
Full skjerm, trykk tasten F11 f�r og etter bildene.

Medlemsm�te nr. 40. onsdag 26. oktober 2011 kl. 19:00
                              p� Tasta Skole.  10 �rs jubileumsm�te.

JKT �nsket alle hjertelig velkommen. De inviterte representanter fra de fleste historielagene som var til stede, likeledes representanter fra skole, bydelsutvalg, RH� og konen til avd�de webmaster Arne Finnestad.

Kveldens program  ble presentert. Tastavis� ble sunget akkompagnert at v�r eminente pianist Olava Andresen. Hun underholt oss ogs� med hyggemusikk under m�tet.

Sangkoret Scala som er en vennegjeng som tidligere hadde sunget iNeste: Trykk på bildet forskjellige kor, fremf�rte flere sanger til stor glede for tilh�rerne.

Etter opptredenen ble alle 6 medlemmer av koret overrakt hver sin blomsterbukett, og takket for flott underholdning.

JKT ga en kort historikk fra Historielagets spede begynnelse til i dag. S� ble tidligere og n�v�rende styremedlemmer takket for god innsats. Deretter nevnte han personer som hadde betydd meget for laget, blant annet v�r n� avd�de webmaster Arne Finnestad som er far til v�r hjemmeside.

V�r utmerkede webmaster Lars Ikdal, viste bilder og forklarte systemet vedr�rende stedsnavn, likeledes eks. p� g�rdsbruk. Som takk for sin innsats fikk han overrakt blomster

Leder bidro med lokalhistorie.

Deretter holdt Birger Lindanger et interessant k�seri om Svartedauden.
Etter foredraget ble han takket og overrakt blomster.

S� var det servering med deilige sm�rbr�d fra Dagfinn og deilig kringle fra Randaberg. Det ble solgt �rer med blomster gevinster.

Etter m�ltidet var ordet fritt. Det kom gode ord og gaver historielagene; Stokka, Hundv�g, Hillev�g, Riska, Madla og Randaberg.

Guri Tysse som representerte Bydelsutvalget overrakte blomster. Guri har bist�tt historielaget p� flere m�ter i alle �r. Hun g�r n� ut av bydelsutvalget. JKT overrakte henne blomster og takket for det hun hadde betydd for Laget opp gjennom �rene.

Fra v�rt kj�re medlem; Karin Braaten som dessverre ikke kunne v�re til stede sendte gjennom Giske Gausel Pedersen en flott blomsteroppsats. Takk skal du ha Karin!

JKT overrakte blomster til skolens rektor, Anne Karin Betuelsen, Margit H�ie (som nettopp fylte 85 �r) og til Liv Elisabeth Finnestad.

V�r dyktige kasserer, Enok Kommedal sto for utlodningen, gevinstene var foruten blomster en kopi av Georg Monsens akvarell av Stavanger havn.

Liv som er multihandikappet hadde med seg to tolker, ved hjelp av disse holdt hun en kort tale om sin avd�de mann Arne, og takket for blomstene og for invitasjonen.

Inge B� hadde forfattet en flott prolog som ble en epilog, han fremf�rte denne og fikk stor applaus.Neste: Trykk på bildet

Kjell Bols takket JKT for det han hadde bidratt med til laget og overrakte blomster.

Kari sa noen pene ord om JKT, hun fikk ikke blomster!

S� var det loddtrekning.

Tilslutt takket JKT de 108 fremm�tte inviterte gjestene og for en vellykket 10 �rs feiring.

Han �nsket alle vel hjem og minte om julem�te den 14. desember, med tradisjonelt opplegg; risengr�t, kaffe og julebr�d, sang av Shantykoret og k�seri om bunader og bunadtradisjoner ved M�lfrid Grimstvedt fra J�rmuseet.

JKT
referent