Medlemsmøte nr. 31, onsdag 1. april 2009 kl. 19:00 på Tasta Skole.

56 personer var møtt frem da JKT ønsket alle  hjertelig velkommen til vårmøtet.
Han presenterte kveldens program. Videre opplyste han om vandringer og turer.
Første vandring blir på Finnestad, onsdag 13. mai, frammøte kl.18:00
på Bergensbryggå ved båtforeningen i Dusavik.

Det var meningen at Arne Finnestad skulle være cicerone, han er imidlertid alvorlig syk. JKT vil ta kontakt med Magne Larsen og Rolf Thorsen og spør om de kan steppe inn.
I skrivende stund har jeg kontaktet Magne Larsen, men han var opptatt den dagen.
Imidlertid har vi via Gerd Høie Fått hennes bror Svein Erik Høie til hoved- cicerone.
Rolf vil bidra med opplysninger og det håper vi andre også kan gjøre!

Høstvandringen blir onsdag 2. september kl. 18:00 på Breidablikk, frammøte Breidablikk.

Øystein Døvik holdt et interessant kåseri om  Jærbanen i for- og fremtid,
etter foredraget ble han overrakt blomster og en bokgave.

Det ble servert kaffe og kringle samtidig foretok en salg av årer salg av årer.

Kjell Bols fortalte om fremdriften i kartlegging av foreninger og lag og la frem eksempler som Barnelogen og Feavlslaget. Videre årbokprosjektet Randaberg Tasta Billag.
Han etterlyste bilder og opplysninger om foreninger og lag samt  Billaget.

Velkommen til vårens vakreste eventyr!

Også i år vil Historielaget ha sin årlige busstur for medlemmer med ledsagere
til Garborgheimen og Knudaheio; lørdag 6. juni 2009!

Turen går etter følgende rute: Tasta skole: kl.09:00. Videre via Tastatorjå, Høye, Finnestadgeilen, Dusavikveien, Gjerdeveien og Randabergveien, før bussen tar av for Jæren.

Det vil stå skilt på bussen: Tasta Historielag. Karl N. Person er sjåfør også i år.

Program:

Første stopp blir Fotland Bygdemølle. Herfra får vi med oss Reime fra Kulturkontoret på Bryne som blir vår cicerone videre til Garborgheimen og Knudaheio.

Etter disse inntrykkene er vel de fleste klar for litt mat. Vi kjører videre til Karlsbu på Høg-Jæren for middag og kanskje litt underholdning attåt.

Hjemturen går langs jærkysten og vi regner at vi er tilbake i heimen  ca. kl. 17:00.

Turen koster kr. 300,- pro. pers. - som innbetales til kasserer - konto nr. 3201 29 93853. Påmelding blir registrert ved betaling. Påmelding kan også registreres hos Enok Kommedal tlf.51541035, mob.: 41625539.

Påmeldingsfrist innen 20. mai 2009.

Styret i Tasta Historielag håper at vi også i år vil fylle opp bussen, slik at vi får en hyggelig tur sammen

Ved møtets slutt takket JKT for laget, ønsket alle vel hjem og en riktig god påske og på gjensyn den 13. mai!

Referent.

Årsmøte  den 18. februar 2009