Medlemsmøte nr. 25, torsdag 6. desember 2007  kl. 19:00 på Tasta skole. (Julemøte nr. 7).

JKT ønsket hjertelig velkommen og presenterte kveldens program.

JKT presenterte kveldens kåsør Einar Sandstøl som fortalte og viste oss gamle postkort fra Stavanger. Det ble oppfordret til ikke kaste eldre postkort, spesielt fra bykjernen disse har stor verdi. Etter kåseriet ble Sandstøl takket og overrakt blomst og bokgave.

Vi sang: ”Nå har vi vaska gølvet….”.

Stavanger Søemansforening gledet oss også i år med sitt nærvær. De sang flere shantier og avsluttet med det ”Det lyser i stille grender”.

Kjell Bols orienterte om ”Stokkavatnsprosjektet” som er et felles prosjekt med Stokka Kultur- og Historielag, Madla Historielag og Tasta Historielag. Han hadde med seg en brosjyre om de forskjellige kultursteder rundt vatnet. Disse ble utdelt til medlemmene. Han opplyste også at en ville sette opp permanente skilt ved de forskjellige attraksjoner rundt vatnet. Videre informerte han om RHÆs årbok, opplyste at de som tegnet et 2 års abonnement ville få årets utgave av årboken samt 5 tidligere utgaver for en pris til  Kr.200,-

Også i år hadde Wigestrands forlag sponset basaren med flere flotte utgaver av årets bøker.

Det ble servert deilig risengrynsgrøt, kaffe og julebrød, åresalg og trekning som vanlig.

Det var 86 personer tilstede.

JKT informerte om neste møte torsdag den 14. februar kl.19:00. Dette er årsmøte med valg.

De som står på valg ; JKT, Kåre Haga, Sigmund Aartun, Anne Karin Ferkingstad, revisor og valgkommite.

Foredragsholder blir Kjell Espedal som vil kåsere om Pilt-Ola som blant annet kjøpte to gårdsbruk på Tasta.

JKT ønsket på styrets vegne, alle en god og velsignet jul et godt nyttår og vel møtt til neste års aktiviteter.

Møtet ble avsluttet med ”Deilig er jorden…”.

Referent.

Medlemsmøte 18. oktober 2007