Trykk p� bildene for store bilder!

Medlemsm�te Nr. 61.
         Ble avholdt i Musikkaulaen p� Tasta skole
14. desember 2016. Kl.19:00.

Referat fra Tasta Historielags julem�te  14. desember 2016.

Tasta Historielag hadde sitt �rlige julem�te i Tasta skoles musikkaula 14 desember.
Det var 70 medlemmer av laget som m�tte opp og 22 kor medlemmer som deltok s� det
var ganske folksomt i salen.

Leder Ivar Andersen �pnet m�te med � �nske alle velkommen og spesielt �nsket han
foredragsholderen for kvelden Sigmund Harboe velkommen. Ellers �nsket han v�rt
�rlige innslag  p� julem�tene Shantykoret som i �r deltok for 16 gang velkommen.
Han ga ogs� opplysning om at vi hadde en del lokale b�ker for salg.

F�r Sigmund Harboe startet foredraget sitt om �� vokse i alder og visdom� sang koret
en del sanger for oss. I foredraget sitt hadde Sigmund Harboe mange betraktninger om
de forskjellige livsfasene i livene v�re, og her var mange ord til ettertanke .
Han oppsummerte foredraget med en oppfordring til � se p� oss selv med en viss
kritisk distanse.
Ivar takket han for foredraget og de kloke ord  og overrakte han blomster.

Deretter var det tid for � synge julekveldsvisa f�r julegr�ten ble servert.
�rets mandel i gr�ten ble funnet av Marie Magrete Kristoffersen som med det vant marsipangrisen.

Kaffe og julebr�d ble servert imens det foregikk loddsalg .Det ble mer sang av shantykoret f�r Ivar kom med en del opplysninger blant annet om b�ker som var donert til laget og lagets program framover. Han opplyste ogs� om lagets arbeid om � finne flere kvinnelige Tastaprofiler til � legge ut p� hjemmesiden v�r.  Ellers opplyste han om at medlemmene ville f� et tilbud fra Ingvars Reiser om tur til Romania ,en tur som skal v�re for medlemmer av Tasta Historielag.

Kveldens loddtrekning ble s� foretatt f�r vi sang Deilig er jorden og
lagets leder Ivar Andersen �nsket alle medlemmene GOD JUL og vel hjem.

Referent Marit Salvesen.        Foto og Lay-out :  Lars Ikdal

.