Trykk p� bildene for store bilder!

Medlemsm�te nr. 57 onsdag 9. desember 2015

kl. 19:00  p� Tasta skole. (Julem�te nr. 15).

Tasta Historielag avholdt sitt tradisjonelle julem�te p� Tasta skoles musikkaula 9 desember. Det var 74 personer som var m�tt fram denne kvelden. Jan K. Torgersen �nsket alle velkommen og spesielt �nsket han velkommen Shantykoret som har v�rt med i alle de 15 �rene laget har arrangert julem�ter. Han �nsket ogs� kveldens foredragsholder Arild V�llestad velkommen.
Han opplyste ogs� om at boka "Tastas Barndomshistorie"  var kommet og at den n� var i salg og kunne kj�pes p� julem�tet.

Vi fikk s� h�re Shantykoret synge f�r han ga ordet til Arild  W�llestad som k�serte over emne JULEFEIRING OG JULEOPPFATNINGER FRA 300 TALLET TIL I DAG.

Det var et inntresant foredrag der han snakket om blant juleskikker som var borte og skikker som vi har i dag. Han viste ogs� til opphavet for disse og om hvordan vi feirer de i v�re dager.

Etter foredraget ga han ordet til Enok Kommedal som p� vegne av Inge B� takket:

Kjell Bols ,Jan K. Torgersen, Lars Ikdal,     Ivar Andersen og Svein Imsland for all hjelp med boka " Tastas Barndomshistorie"

Han gjorde dette ved � for�re dem et eksemplar av boka.
Jan for�rte s� et eksemplar av boka til Enok etter oppdrag fra Inge B�.

Jan K. Torgersen delte ut blomster til de som hadde meldt seg p� forrige m�te for  � hjelpe til med rigging og rydding p� julem�te.

Det var deretter  tid for gr�t, kaffe og julebr�d.
Det ble tid til en dr�s mens det ble solgt �rer til kveldens utlodning.

Shantykoret underholdt s� igjen og alle sang  "Det lyser i stille grender".

Deretter ble det trekning av kveldens gevinster. Siden ingen fant "mandelen i gr�ten" denne gangen ,
loddet vi ut gevinsten. "Trestjernes *** Marsipan Gris***  m� vite"
Som takk for fin sang fra Shantykoret fikk alle en fin juleblomst .

Etter en lang og vellykket kveld �nsket Jan alle "God Jul" og vel hjem.

Referent : Marit Salvesen          Foto og Lay-out :  Lars Ikdal.

Medlemsm�te    21. oktober. 2015