PS! Trykk p� bildene for store bilder.

Medlemsm�te nr. 56 onsdag 21. oktober 2015
                                      kl. 19:00  p� Tasta skole.

H�STM�TE I TASTA HISTORIELAG

Tasta Historielag avholdt medlemsm�te den 21 oktober og det var 60 medlemmer som m�tte opp.

Jan K. Torgersen �nsket velkommen og minnet medlemmene p� at det var akkurat p� dagen 14 �r siden at laget ble stiftet.
Deretter �nsket han spesielt kveldens foredragsholder Martha Jakobsen Ulvund velkommen. Han fortalte at Tasta hadde to innf�dte professorer som var tilstede p� medlemsm�te nemlig Martha og Inge.

Han ga s� noen opplysninger der han minnet om at det var mange av medlemmene som ikke har betalt kontingenten for 2015. Dette kunne de gj�re ved � henvende seg til Johan.

Til julem�te trenger vi noen hjelpere for � sette opp bord, stoler og andre gj�rem�l . Han spurte derfor om det var noen av medlemmene som kunne hjelpe til.  Disse kunne henvende seg til Marit i kaffepausen.
 Ett ektepar meldte seg og tilb�d hjelp.

Deretter gikk han igjennom kveldens program f�r han ga ordet til Martha Jakobsen Ulvund .
Tema for kveldens foredrag var Tastajenta Martha Jakobsen Ulvund sitt liv som dyrlege.

Det var et inntresant foredrag der hun fortalte at hun var eneste jente som begynte p� studiet p� Veterin�rh�gskolen. Utviklingen viser at  det n� er jentene som dominerer studiet. Hun har hatt et spennende yrke der det har blitt forsket p� sykdommer som kugalskap og sykdom p� sau. Hun har ogs� deltatt i arbeid for � hjelpe land som Kenya og Tanzania.

Jan K. Torgersen takket  Martha for at hun ville komme � dele disse erfaringene fra et over 40 �r langt yrkesliv med oss i historielaget og overrakte henne bokgave og blomster.

J K.Torgersen fortalte noen historier imens kaffen og kakene ble servert.

Etter kaffe og loddsalg fikk Inge B� ordet. Han fortalte om sitt bokprosjekt Barndom p� Tasta som snart er klar til � utgis. Inge B� fikk blomster og takk for orienteringen av J. K.Torgersen.

Etter loddtrekning �nsket J. K.Torgersen alle vel hjem og minnet om julem�tet som er

9 desember og at medlemmene vil f� tilsendt programmet for 2016 n�r det foreligger
enten som brev eller e-post.

Referent: Marit Salvesen.

Foto: Ole Fredrik V�lstad      Lay-out :  Lars Ikdal