Medlemsmøter nr.33 onsdag 9. desember 2009 kl 19:00 på Tasta skole. (julemøte nr.9)

JKT ønsket hjertelig velkommen, spesielt ønsket han
Stavanger Søemandsforenings Shantykor
og kveldens Kåsør Axel H. Leversen hjertelig velkommen.

Vi sang julekveldsvisa,
deretter gav shantykoret oss et par shantyer til stor applaus.

JKT presenterte Axel H Leversen etterkommer av familien Leversen som drev finere kolonial og fetevare forretning på hjørnet av Kirkegaten og Arneageren. Hans far var en ivrig amatørfotograf. Noen av disse bildene hadde han brukt i sitt bildegalleri samt bilder fra stats - og byarkivet. Han viste oss fotografier fra Stavanger i 1950 – 1960 årene og det var meget interessant.
Etter presentasjonen ble han takket og overlevert blomster.

Tradisjonen tro ble det servert risengrøt, julebrød og kaffe, samt salg av årer. Også i år, det åttende året på rad hadde vårt kjære medlem Wigestrands  Forlag bidratt med flott bøker. Vi takker så meget Øyvind!

Salget av årer var vellykket og vi gikk faktisk med overskudd.

JKT etterlyste om det var noen i forsamlingen som hadde IT- kunnskaper nok til å kunne overta som webmaster til vår hjemmeside. Foreløpig ingen respons

Deretter sang shantykoret flere shantier til stor applaus, som avslutning sang forsamlingen sammen med shantykoret  DET LYSER I STILLE GRENDER.

JKT takket koret for flott sang og håpet at de også kom igjen neste år.
Hvert medlem av koret fikk overrakt blomster

Det var 100 personer tilstede.

JKT opplyste at neste møte som er årsmøte med valg blir avholdt
onsdag 17. februar 2010. Brev om dette blir sendt til den enkelte.

Vi takker vår dyktige pianist Olava Andreassen for flott taffelmusikk!

Som avslutning sang vi DEILIG ER JORDEN. JKT ønsket alle en god og velsignet jul, takket for året som snart er gått, ønsket alle vell hjem og velkommen til neste møte neste år.

MEDLEMSMØTE  onsdag den 21. oktober 2009.