Medlemsmøte nr. 23, torsdag 19. april 2007  kl. 19:00 på Tasta skole.

JKT ønsket hjertelig velkommen og presenterte kveldens program og orienterte om årets vandringer og tur.

Vandring nr. 1: Fremmøte ved Reinskaukafeen 10. mai kl.18:00.

Vandring nr. 2: I fellesskap med Madla- og Stokka Historielag. Fremmøte ved Eskelandabekken
søndag, 3. juni  kl.12:00. Vi vandrer til Madlaforen der vi møter Madla og Stokka. Felles vandring derfra til Dyrsnesløa. Hvor vi får kaffe med noko attåt. De som ikke vil være med på vandringen, kan møte ved Dyrsnesløa kl.14:00. Her skal vi blant annet se på samlingen av jordbruksredskaper og husgeråd.

Tur med Riskafjord rundt de tidligere Hetlandsøyene i fellesskap med Randaberg Historielag: Fremmøte på Møksterkaien kl.11:00. Det blir servert lapskaus, kaffe og drikke kan kjøpes om bord. Pris: Medlemmer kr.300.- ikke medlemmer kr. 350.- Påmelding snarest og innen 17. mai. Til kontonummer 3201 29 93853

Vandring nr. 3: Fremmøte ved Hetlandskirken den 6. september kl 18:00.
Det blir vandring på Hetland kirkegård. Etter vandringen tar Harald Aspelund oss med på en omvisning på Kongsgård skole.

Høstmøte: 18. oktober kl.19:00 på Tasta skole

Julemøte: 6. desember kl.19:00 på Tasta Skole.

Det var 59 personer tilstede.

Seniorrådgiver, tidligere statsarkivar Hans Eyvind Næss holdt et meget interessant kåseri om ”Gamle vakre trehus i Rogaland”, blant annet flere fra Tasta.

Etter kåseriet ble Hans Eyvind på vegne av historielag takket og overrakt blomster.

Servering av deilig ”Randabergkringla”, kaffe, salg av årer og trekning.

Kjell Bols informerte om RHÆ’s årbok, blant annet at de som tegnet abonnement ville få årets utgave samt 5 tidligere årganger for kr. 200.-
JKT takket for fremmøte og ønsket alle velkommen til vandringen den 10 mai.
JKT Referent.                    PS! Trykk på bildene for store bilder og visning.

Medlemsmøte  15.  februar 07.