Medlemsmøte nr. 21, torsdag 7. desember 2006 kl. 19:00 på Tasta Skole.

JKT ønsket hjertelig velkommen til Historielagets 6. julemøte og presenterte kveldens program.

Det var 89 personer tilstede inklusive 17 fra Shantykoret samt gjester fra Randaberg Historielag.

Vi sang Tastaviså, deretter intervjuet Lars Rimbereid krigsseileren Lars Arholm, det var meget interessant og høre på Arholm. Til å være 87 år hadde han en fantastisk hukommelse. Han hadde nå også gitt ut bok som ble solgt i kaffepausen. De fikk overrakt en blomst og en bokgave hver.

Shantykoret sang shantier, Arne informerte om arbeide han holder på med - og legge inn gamle Tastanavn på kart og så legge det ut på nettet. Arne fikk overrakt Rogalandskalenderen samt en blomst som takk for det store arbeidet han gjør for lagets hjemmeside.

Det ble servert grøt, kaffe og julebrød, solgt lodd og trekning, også i år hadde Wigestrands forlag sponset oss med 5 flotte bøker av årets utgaver, SR-Bank hadde sponset med bøker om Hetland Sparebank.

Kjell Bols informerte om salg og abonnement av årboken som kommer ut i januar 2007. Han hadde også 1994 utgaven årboken til salgs for Kr.50.- med hele Gunnar Skadbergs foredrag om Elias Tasta. Vi vil anbefale medlemmene å kjøpe denne boken.

Det ble sunget flere julesanger, Shantykoret og forsamlingen sang unisont ”Det lyser i stille grender”. Alle korets medlemmer fikk overrakt hver sin blomst.

Til slutt sang vi ”Deilig er jorden” JKT takket for det store fremmøte og understreket at det er en stor inspirasjon for styret at så mange medlemmer møter opp på møtene.

Han ønsket alle en god og velsignet jul, og minnet om at neste møte i februar er et årsmøte med valg. Dato vil bli fastsatt senere og medlemmene innkalt skriftlig.

JKT Referent.                              PS! Trykk på bildene for store bilder og visning.

Medlemsmøte nr. 20,     26 Oktober 06