Kåsør
Trykk på bildene for større versjon.
Shantykor 1

Shantykor 2

Kari

God mat

Tasta Historielag.

Medlemsmøte nr.17,  24. november 2005   kl.19:00  på Tasta skole.

JKT ønsket hjertelig velkommen til lagets femte julemøte og presenterte kveldens program.

Det var 95 personer tilstede inklusive 20 mann fra Shantykoret, samt gjester fra Randaberg- og Sandnes Historielag.

Vi hadde vært så heldige å få prost Tormod Vassbø til å holde et meget interessant foredrag om den Hellige Birgitta.

Etter foredraget ble Vassbø takket og overrakt en bokgave.

Også i år gledet Stavanger Søemansforenings Shantykor oss med sitt nærvær og underholdt med friske shantier og avsluttet med ”Det lyser i stille grender” av Jakob Sande.

Kjell Bols orienterte om Årboken, og at de som tegnet abonnement, foruten årets utgave fikk fem tidligere årganger ”på kjøpet”.

Så var det servering av grøt, kaffe og julebrød, salg av lodd og trekning.                                         Også i år hadde Wigestrands Forlag bidratt med flotte bøker og vi takker for det.

Det ble sunget flere julesanger i løpet av kvelden. Julemøtet ble avsluttet med ”Deilig er jorden” JKT takket for det store fremmøte og understreket at det var til stor inspirasjon for styret at medlemmene sluttet så godt opp om møtene. Han takket for laget, og ønsket på Tasta Historielags vegne alle en riktig god og velsignet jul.

Som de fleste vet ble Tasta Historielag stiftet 29. oktober 2001. Vi har med andre ord 5 års jubileum neste år. Da må vi markere dette med en festlig sammenkomst. Styret vil allerede nå forberede dette. Enten ved at det blir satt ned en egen festkomité, eller at styret tar seg av planleggingen.

Neste møte blir torsdag 16. februar på Tasta Skole kl.19:00. Dette er årsmøte med valg og egen innkalling blir sendt medlemmene minst 14 dager før møtet.

JKT
Referent