Medlemsmøte nr.12.    21. oktober 2004  kl.19:00 på Tasta skole.

INNKALLING TIL JULEMØTE TORSDAG 9. DESEMBER  KL. 19:00

JKT ønsket alle hjertelig velkommen og presenterte kveldens program.

Dessverre måtte kveldens foredrag om byarkivet v/Bodil Wold Johnsen utgå p.g.a.
dødsfall i familien.

Johan Gramstad, leder for gruppen "Håndverk, Handel og Industri" informerte om gruppens arbeide, Videre viste han på overhead en oversikt over de virksomhetene som er, og har vært på Tasta. Det ble også vist et registreringskjema der en kan registrere bedrifter og virksomheter en kjenner til. Disse skjema ble også utdelt til medlemmene. De vil også bli lagt ut på historielagets hjemmeside.
Medlemmene ble oppfordret til å notere ned det de kjente til og levere disse notatene til Johan.

Inge Bø foreslo at man burde danne en gruppe som kunne samle stoff om barns oppvekstvilkår på Tasta.

Det ble servert kaffe og kringle og foretatt utlodning av blomster.

Blomsteroppsatsen som foredragsholderen skulle hatt, ble i stedet overrakt Margith Randeberg Høie for hennes store interesse og hjelpsomhet for laget.

Arne Finnestad informerte om hjemmesiden og oppfordret medlemmene til å komme med innspill til denne.

Bjørg Leidland informerte om Tasta Skolekorps arkiv: Dette hadde hun systematisert og overlevert byarkivet. Et virkelig imponerende arbeide til glede for nåværende og kommende generasjoner.

Det ble stilt spørsmål om kveldens møtested var å foretrekke framfor Bydelshuset. Medlemmene var svært fornøyd med møter på Tasta skole!

JKT loddet stemningen om en tur på forsommeren, for. eks. til Bjerkreim og videre med båt med på Ørsdalsvatnet. Det ble vist positiv interesse blant medlemmene.

Det var 45 medlemmer tilstede.

JKT takket for fremmøtet og ønsket alle vel hjem.

Neste Møte: julemøte, torsdag, 9. desember. Kl. 19:00  på skolen. Program: Inge Bruland kåserer og viser lysbilder fra "Jul i Betlehem" servering av risgrøt med "nogot attåt" Stavanger Søemansforenings Shantykor synger julen inn. Utlodning m/flotte gevinster. Gruppen som registrer Håndverk, Handel og Industri på Tasta håper ,medlemmene har med seg opplysninger om virksomheter de kjenner til. Dette kan leveres til Johan Gramstad.

JKT Referent.

Ps!  Medlemmenes julegave til historielaget: Minst en historie og eller informasjon om en bedrift på Tasta tar dere med på julemøtet. Hilsen Kåre.

Medlemsmøte  14. april 04