Medlemsmøte nr.11.  14. april 2004   kl.19:00 i Bydelshuset.

JKT ønsket alle hjertelig velkommen og presenterte kveldens program. Det ble informert at dette var det siste medlemsmøtet på Bydelshuset. Fra og med tirsdag 19 oktober blir møtene avholdt på Tasta skole i musikkaulaen, merk at vi nå vil avholde alle medlemsmøter og vandringer fra og med 31. august om tirsdagene, dette p.g.a. praktiske årsaker.

Onsdag 26. mai har vi vandring på Veden. Fremmøte ved SR-Bank Tasta    Kl.19:00.

Neste vandring er tirsdag 31. august Kl.18:30, fremmøte Reinskau/Frukt og Grønt.

Inge Bø kåserte om Ungdomshuset Heimlund, stridighetene mellom de kristne og frilynte, rettssaken og revy – skuespilltradisjonene.

Det kom en del innspill fra salen vedrørende Heimlund og opplevelsene noen hadde hatt der.

Sigurd Aartun kåserte om Heimlunds sørgelige endelikt. Det ble revet og materialene ble brukt til å bygge hytter rundt omkring i Ryfylke og i fjellet.

Begge ble takket og overrakt hver sin blomsteroppsats.

Kjell Bols informerte om salg av RHÆs årbøker og det gode tilbudet; kjøpte en årets utgave ville en få 5 tidligere årganger på kjøpet, en fikk altså 6 bøker til prisen for 1.

Deretter var det salg av lodd og trekning av gevinster som var 15 vårblomster.

Arne Finnestad ga oss en grundig informasjon om Tasta Historielags hjemmeside. Den er i skrivende øyeblikk lagt ut på nettet og kan finnes på: www.tastahistorielag.no

Fremmøte var som vanlig meget godt, det var 60 medlemmer tilstede. Dette er til stor glede og inspirasjon for oss som arrangerer møtene.

Til slutt takket JKT for fremmøte, ønsket alle vel hjem samt velkommen til vandringen på
Veden den 26. mai kl.19:00.
- JKT Referent.

Medlemsmøte  11. februar 04